2012. január 17., kedd

Köleslepény

Az egyetemen készítettünk brokkolis kölest köretnek, ott jól sikerült, itthon már nem annyira, anno el is könyveltem, hogy a köles az nem igazán nekem való. Az ősszel futott Zabszem tanfolyam gabona tematikájú órájára mégis akartam valami köleses étellel készülni, amit persze gyorsan el lehet készíteni - így találtam rá egy köleslepény receptre. Én elsőre nem egészen féladagot készítettem, sima liszttel.

Hozzávalók (kb. 10 db lepény):
100 g köles
280 g liszt
1,2 dl langyos víz + víz a köles főzéséhez
só, római kömény

A kölest kevés sóval háromszoros vízben puhára főzzük, hagyjuk kihűlni. Összekeverjük a többi összetevővel, utoljára a vízzel, összegyúrjuk. Ez a rész kicsit macerás, mert ez bizony egy nyúlós tészta, lisztezzük a kezünket. Tépjünk belőle maroknyi darabokat, majd alaposan lisztezett deszkán nagyon vékonyra nyújtsuk ki a gombócokat. Felforrósított serpenyőben, zsiradék nélkül süssük meg a lepényeket, amíg barna foltosak, ropogósak lesznek. A római köményt, ha lehet, ne hagyjuk ki, nagyon izgalmas ízt ad a lepénynek.

Tápanyagtartalom (1 db)
energia: 142 kcal
fehérje: 5 g
zsír: 1 g
szénhidrát: 28 g

Kitűnő roporgtatnivaló, lehet tízórai vagy uzsonna, partikaja, mártogatóshoz vagy friss salátával (pl. joghurtos céklasaláta, narancsos kínai kel saláta) tálalva. Én ma édeskömény-püré leveshez rágcsáltam. Lehet fagyasztani is, adagonként, reggel elő a fagyasztóból, délelőttre kiolvad, igaz, ragacsos-nyúlós, de lisztezzük nyugodtan a kezünket, a deszkát és a nyújtófát. Szépen lehet sütni, mintha friss lenne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...