2012. január 4., szerda

Kipakolás - meggyes-szedres pite

Van az a rész, amikor tele van a mélyhűtő és kellene a hely. Amellett persze, hogy bosszantó is tud lenni, szeretem ezt az állapotot, ilyenkor kiválasztok 1-2 áldozatot és keresek egy receptet. Mostanra a sok megkezdett zacskónyi gyorsfagyasztott gyümölcsből lett elegem, így uzsonnára gondoltam készítek egy gyümölcsös pitét. Kapcsolódó recept természetesen mint a tenger, párat elolvasgattam és kiválasztottam egy egyszerűt, az NLC Café egyik fórumából. Mivel első próbája a receptnek, féladaggal terveztem csak és szokásomhoz híven húztam kicsit a cukorból és a zsiradékból, a liszt egy részét pedig Graham-lisztre cseréltem. Nagyfiam besegített a hozzávalók összekeverésébe, érdekes módon a végeredmény nem ízlett neki elsőre, pedig szerintem határozottan finom lett. Aztán leboltolta az öccsével, hogy a kicsi ette a piskóta részt, a nagy meg a gyümölcsöket. :)

Meggyes-szedres pite

Hozzávalók:
160 g BL 55 liszt
25 g Graham-liszt
80 g cukor (eredeti recept szerint 175g lett volna!, és legközelebb szerintem még megyek kicsit lejjebb :)
1 cs Bourbon vaníliás cukor
fél cs sütőpor
3 db tojás
75 ml víz
50 ml étolaj (eredeti recept szerint 75 ml)
100 g gyümölcs - jelen esetben gyorsfagyasztott meggy és szeder vegyesen

Elkészítés: A gyümölcs kivételével a hozzávalókat összekeverjük. Egy őzgerinc formát vajjal kikenünk, liszttel körbehintjük. Beleöntjük a masszát, rászórjuk a ki nem olvasztott (!) gyümölcsöt. Előremelegített 170-180 fokos sütőben 25-30 perc alatt tűpróbáig sütjük.

Tápanyagtartalom (kb. 1 cm vastag szelet, 50 g)
energia: 133 kcal
fehérje: 6 g
zsír: 10 g
szénhidrát: 36 g

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...