2012. január 24., kedd

Kiegyensúlyozott táplálkozás

Mielőtt megkezdtem volna dietetikai tanulmányaimat, én is a Cukorellenesek Táborába tartoztam. Ma sem vagyok a korlátlan fogyasztás híve, de az elsajátított ismeretek és szemlélet helyretette bennem a cukor szerepét az étrendben. Mert a (számomra) legfontosabb gondolat, amit a tanulmányaim során a magamévá tettem, hogy mindennek (najó, majdnem :) helye lehet az étrendben. Trendi dolog kis bélyegeket ragasztani egy-egy alapanyagra, van, ami szuper egészségtelen, van, ami szuperegészséges, aztán egyszercsak azon kapjuk magunkat, hogy egy-egy nyersanyagra egyik pillanatról a másikra a másik bélyeg került.


Számomra nincs egészséges vagy egészségtelen étel.


Kiegyensúlyozott táplálkozás van. 


Csodálatos szakmám kihívása számomra pont ebben rejlik, hogy hogyan is egyensúlyozunk az élelmiszerek, az ételek, a konyhatechnológiák, az egyéni preferenciák, a változatosság, a hozzáférhetőség, a betegségek, az anyagi lehetőségek, a tanulási képesség, a tudás, az akarat és a nyitottság világában. Célom, hogy segíthessek a hozzámfordulóknak az eligazodásban.


A fentiekből következően Babérlevél Tanoda írásaiban igyekszem a lehető legritkábban használni az egészséges/egészségtelen élelmiszer/étel kategóriákat. :)


La Boqueria piac - Barcelona

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...