2012. január 18., szerda

Almás-diós kuglóf

Nagyszülőktől kaptunk sok starking almát, amit bevallom őszintén, magában nem nagyon fogyaszt a család. Anyukám a múlt héten már készített belőle két adag almáspitét, de még mindig maradt. Plusz idén nagyon bőven termő volt a házunk előtti két diófa, két nagy zsáknyi diót szedtünk, amiből még egy zsák gyakorlatilag bontatlan és a másikban is van még. Szóval adott volt, hogy kellene valami, ami almás és diós és még a gyerkők is megeszik, ráadásul gyorsan készen is van. NoSalty a jóbarátunk, akadt is egy szimpatikus almás kuglóf recept, ami alapján elindultam a magam szájíze szerint. Kicsit aggódtam, hogy sok az alma, sok lesz a leve, de a végeredményből úgy tűnik, hogy működik. Szokásomhoz híven csökkentettem a hozzáaadandó cukor mennyiségét, ezúttal felére.

Hozzávalók:
- 6 db alma (reszelve 520 g lett)
- 40 g (3 ek - az eredeti receptben 4 ek szerepel) kristálycukor
- 4 db tojás
- 100 g porcukor (eredeti receptben egy bögre, azaz kb. 200 g)
- 200 g liszt (eredetiben 1,5 bögrényinek felel meg)
- 1 cs sütőpor
- 1 tk őrölt fahéj
- 1 tk szódabikarbóna
- 50 g nagyobb darabokra tört dió 
- só

Az almát nagyobb lyukú reszelőn lereszeltem, összekevertem a 3 evőkanálnyi cukorral és a fahéjjal, majd szűrőbe tettem és a levét egy tálba csepegtettem, amíg a tésztát összeállítottam. A 4 tojást a porcukorral felvertem, a lisztet a szódabikarbónával és a sütőporral összekevertem, majd a tojás-cukor keverékhez szitáltam és összekevertem. A diót mozsárban kisebb darabokra törtem, hozzáadtam a masszához (nem a tetejére szórtam, mint az eredeti receptben). Az almát a kezemmel kifacsartam, a lecsöpögött levet a kisfiamnak adtam. :) A kifacsart almát a tésztához adtam, összekevertem, kivajazott kuglóf formába öntöttem. Előmelegített, 180 fokos sütőben 35-40 percig, tűpróbáig sütöttem.

Tápanyagtartalom (100 g - a képen egy kisebb, 50 g-os szelet)
energia: 244 kcal
fehérje: 7 g
zsír: 6 g
szénhidrát: 38 g








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...