2012. január 13., péntek

Öt hét - öt kiló - Házipatika fogyókúra 2.

Sikerült belépnem ma a rendszerbe és ma már hozzáférek a kiajánlott heti menüsorokhoz is.


Klassznak tűnik, hogy 6-féle menüből választhatok: ráérős - akinek van ideje mindennap főzni, sietős - talán egyszerűbb ételek, GI - a glikémiás index szerint fogyni vágyóknak, vegetáriánus - magáért beszél, "cukorproblémás" - ez a kategória nekem kicsit nehezen értelmezhető, nem tudom, hogy a felhasználóknak jobban-e és tejcukorérzékeny.


Szupernek tartom, hogy kiajánl egy bevásárló listát, amely már most hozzáférhető a jövő hétre - azaz a hétvégén be lehet szerezni az alapanyagokat. Erre egyébként regisztrációkor figyelmeztet is a rendszer, hogy nézzünk be pár nappal a kezdés előtt, hogy biztosan legyen itthon minden az ételek elkészítéséhez. A bevásárló lista élelmiszertípusonként (pl. pékáruk, tej, tejtermékek) tartalmazza a beszerzendő mennyiséget (pl. 1 zacskó mozarella sajt, 4 db kivi stb.). A lista nyomtatható.


Mivel én itthon vagyok még a kisebbik fiammal és szeretek is főzni, első körben a ráérős menüt néztem meg. Napi ötszöri étkezés - szuper, pipa. Az egyes ételekhez pontos mennyiségek vannak írva, néhol súlyra, néhol fogyasztási egységre (pl. szelet kenyér, darab körte). A fogyasztási egységekkel mindig nehéz  számolni, mivel kinek mit jelent a szelet kenyér, ugyanakkor nem reális elvárás az ügyfelekre nézve, hogy otthonukban mindent grammra méricskéljenek. Egyéni, személyes konzultációban ez megtanítható, online nyilván hagytak rá egy kicsit. Tetszik. Az egyes étkezések energiatartalmát megjelölték, én egy kicsit hiányolom a tápanyagok mennyiségét (fehérje, zsír, szénhidrát), de valószínűleg ez csak az én heppem. :) Megadják a napi energiamennyiséget is, az én esetemben ez az első napra 1000 kcal, amit nagyon kevésnek tartok, mint magán-, és mint szakember is. Ugyanakkor a további napokon nő a napi energia mennyisége, de az első héten nem éri el az alapanyagcsere-értékemet, amit nem tartok feltétlenül helyesnek, persze függ a folytatástól is, egy hétig még pont beleférhet. Az alultervezésnek lehet ugyanakkor oka az is, hogy a programot megalkotó szakemberek vélelmezik, hogy úgyis többet fogyasztunk az itt megadottaknál (nem feltétlenül szándékosan) és így rugalmasan biztosítják, hogy a végeredmény is a megfelelő energia-beviteli szint legyen.


A menüben szereplő ételekkel kacspolatban is vann némi fenntartásom. Mivel már több mint egy éve testsúlycsökkentő életmódot élek, a magam szükségleteit már kiismertem. Így pl. a vacsorára kiajánlott 1 db házi készítésű áfonyajoghurt nekem biztos kevés lenne vacsorára, úgy, hogy az uzsonna is csak egy db müzliszelet. A magam esetében tudok konvertálni simán, de azt is el tudom képzelni, hogy a laikusok közül sokan maradnak (nagyon) éhesek egy ilyen délután után, ami elég demotiváló lehet, ha sorozatosan fordul elő.


Úgy tűnik ma eddig engedett dorbézolni a rendszer, be akartam pillantani a többi menübe is, de ezt már nem tudja értelmezni, újra és újra a főoldalra küld át. :) Belépek, elfogadja, majd jelzi, hogy lépjek be. A saját kódom állandó és örök, emlékszik rá, a partnerem kódját eddig háromszor adtam meg és mégis üres a mező. :) Jajj, pedig úgy szeretném, ha működne! :) Nem adom fel! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...