2012. január 12., csütörtök

Öt hét - öt kiló - Házipatika fogyókúra 1.

Öt hét - öt kiló - ezzel a címmel hirdeti meg ingyenes online fogyókúrás szolgáltatását a Házipatika.com. Magánemberként is érdekel a projekt, szakmailag meg kifejezetten. Regisztráltam magam, 16-án, jövő hétfőn indul a program. Ha valakit még érdekel, hajrá. :) Én az fb azonosítómmal regisztráltam, ez mondjuk szerintem klassz dolog, eggyel kevesebb username és pw. Itt a rendszerben is kapunk egy sok számjegyből álló azonosító kódot, amelyet, ha kedvünk tartja megoszthatunk egy társunkkal és innentől páros a fogyókúra, jelentsen ez bármit is, mert ez a rész még nem világos. :) Mindenesetre belépéskor rendszeresen nem igazodom el, hogy most beengedett-e vagy sem, mert egyrészt azt jkelzi, hogy sikeres az fb belépésem,majd rögtön azonnal felhasználónevet és pw-t kér. Nem tartom kizártnak, hogy ebből még lesznek gondok.


Első ránézésre profinak tűnik, alaposan kidolgozottnak, remélem folyamatában is így marad. Dietetikus biztosan áll mögötte, ami nagy pozitívum.


A program első lépéseként megadjuk adatainkat (testmagasság, testsúly, csípőkerület, derékbőség, combkerület, mellbőség), amely adatok (a testmagasság kivételével) változását menet közben lehet majd a rendszerben rögzíteni. Itt egy kicsit hiányolom, hogy nincs mondjuk grafikus illsuztráció a megfelelő mérési módszerre, a mérési pontokra. Egy konkrét antropometriai felmérésnél fix helye van a méréseknek, minden paraméter tekintetében. Persze egy ilyen online szolgáltatásnál ez legyen a legkevesebb.


Ezt követően kitölthetünk egy gyors állapotfelmérést alapadatokkkal, szokásiankra, étrendünkre, betegségeinkre, fizikai aktivitásunkra tekintettel. Az első blokk végén megkérdezik, hogy hány kg-t szeretnénk fogyni, ami azért érdekes, mert ugye a program nevében 5 kg szerepel, másrészt meg talán ehhez igazítják akkor a napi energiabevitelt, ez talán majd kiderül. Ha kitöltöttük az állapotfelmérést, korrekt, sablonokból összepakolt, de egyéniesített értékelést kapunk. Megállapításra kerül az ideális testsúlyunk (amely értéket nem szabad kőbe vésettnek tekintenünk) és a napi alapanyagcserénk, ami az én esetben 1761 kcal-ra jön ki, ami szerintem messze fölötte van a valós napi alapanyagcserének, ami az testsúlyomra, nememre, életkoromra vetítve jelenleg 1490 kcal. Nem világos, hogy milyen képletet használ a rendszer ennek kiszámítására, esetleg lehet, hogy ez az adat nem az alapanyagcsere, hanem a napi energiaszükségletem. Ha így van, akkor ez az adat sajnos félrevezető.


Ha túlvagyunk az állapotfelmérésen, mehetünk a fogyókúraprogram nyitóoldalára.


Erről bővebben később, jelenleg éppen azt jelzi, hogy beléptem, de mihelyst valahova kattintok, újra be akar léptetni. Holott délelőtt már a menüsoraimat is olvasgathattam. :) Még jelentkezem. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...