2012. január 23., hétfő

Zabpehely édesen

Szakdolgozatomhoz vadásztam ételeket, amikor szembeakadt Chili és Vaníliánál ez a ropogós zabpehely recept. Mivel nálunk sztenderd étel a gyerekeknek a zabkása, zabpehely akad itthon mindig. Én ehhez a recepthez nagyszemű zabpelyhet választottam. 

Hozzávalók:
200 g nagy szemű zabpehely
100 ml méz
50 ml étolaj

A zabpelyhet alaposan összekevertem a mézzel és az olajjal, egy alufóliával kibélelt tepsibe laposan elterítettem és 180 fokon kb. 20 percig sütöttem. Meg kell várni, amíg kihűl, aztán lehet egy tárolóedénybe szedni. Én nem kevertem össze semmivel, és őszintén megmondom, magában, ropogósan ízlik nekem a legjobban. A megpirult, ropogós zabszemek, a mézes borítás - mmm, tényleg nagyon finom. :)


Fogyasztható természetesen tejjel vagy joghurttal, de akkor szerintem a lényege, a ropogóssága vész el. Nálam nasi leginkább. :) Igaz, hogy magas az energiatartalma, de ha már nassolni vágyunk, válasszuk ezt egy tábla csoki helyett. :)

Tápanyagtartalom (1 adag - 20 g):
energia: 107 kcal
fehérje: 2 g
zsír: 4 g
szénhidrát: 14 g 



2 megjegyzés:

  1. Elkeszitettuk. Ez olyan finom volt, h B csak annyit mondott a 4. muzlistanyer utan, hogy ezt nem lehet abbahagyni. Amig nincs erosebb onuralma, addig lehet, h csak kulonleges alkalmakkor csinalok. :) Koszonjuk a receptet. Sokkal finomabb es egeszsegesebb, mint a bolti.

    VálaszTörlés
  2. Örülök! És végül olaj nélkül? Áh, én is totál addikt tudnék lenni, de fejben azért kattog a kalóriaszámláló. Én sem tudom abbahagyni. :) Mindenesetre fincsi. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...