2012. június 20., szerda

Piac

Imádom a piacokat. Egyik legnagyobb bánatom az volt anno, hogy itt a faluban nem volt piac. De most már itt is van! Igaz, csak havonta egyszer, de az is szuper. Természetesen nem mérhető a budapesti nagy csarnokokhoz, mint pl. a Fővám téri Vásárcsarnokhoz, ahol a minap jártam. Hát, nehéz nem sok pénzt elkölteni, szerencse, hogy nem volt nálam sok pénz és szerencse, hogy nem autóval voltam, így a teherhordó képességem is korlátozta a vásárlást.

Mindenesetre ezeket szereztem be:


Balra nagy zöldség - mángold. Azt hittem már nincs szezonja, de úgy látszik a Csarnokban mégis van. Tegnap el is készítettem a Dalmát salátám egy változatát, a mángold mellett található lila krumplikkal és némi chilivel (ld. balra lent pirosan a zacsiban). A lila burgonyát most próbáltam először - ez szerintem tényleg csak kuriózum, én legalábbis az extrém színén kívül különöset nem fedeztem fel benne, ellenben aranyárban mérik. A lila burgonyák felett gránátalma, feszes, érett, finom magokkal. Ez is egy csodálatos gyümölcs, én nagyon szeretem. A lila burgonyák mellett a nagy izé egy édesburgonya (nem azonos a csicsókával és még csak nem is burgonya-féle), amiből ma készült püréleves némi tárkonnyal és chilivel (rá vagyok kattanva a csípősre mostanság). A krumplik alatt pedig a kedvenc-kedvenc pok-choi (pak choi, bok-choi), ázsiai zöldféle, legutóbb Világevő vietnámi vacsoráján kóstoltuk és most annyira szembejött a Csarnokban, hogy szinte rámkiabált. Szójaszósszal, fokhagymával, gyömbérrel és szezámolajjal készült el, áhh, imádom. Alatta vargánya, amit marhahússal pároltam össze, finom lett. Szeretnék elszakadni a csiperke-laska párostól, egészen fantasztikus, telt ízük van az erdei gombáknak. Sajnos csak ritkán jutok hozzá, vagy veszem fagyasztva, néhanapján muszáj. Keresztben az ázsiai citromfű fekszik, zacskókban zöld és piros chili és galangal. A citromfűből és a chilikből chilipasztát készítettem és evőkanálnyi mennyiségekben lefagyasztottam. A maradék kis paprikákat felkarikáztam, lefagyasztottam, 1-1 karikát dobok a tányérba, ha úgy kívánom.

Szóval veszélyes hely számomra a piac. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...