2011. szeptember 28., szerda

Mozzarellás paradicsom


Kicsit mindig idegenkedve néztem az olasz konyhát vivő éttermek insalata capresejét, szegény paradicsom- és mozarellakarikák ridegen egymásra fektetve. Ehelyett én idehaza jól összekeverem őket. Veszek egy mozarella sajtot (egyben vagy miniben), felszeletelem vagy összetépkedem. Hozzá félkarikázom a paradicsomot, friss bazsalikomot és oreganót tépkedek rá, hozzáöntök egy evőkanál extra szűz olívaolajat, összekeverem és már eszem is. Lehet előétel, de én - ezt a mennyiséget - salátaként szoktam fogyasztani bármely étkezésre, valami jófajta barnakenyérrel vagy teljes kiőrlésű kenyérrel. Ez az alap, turbózni lehet pl. szárított paradicsommal, olajbogyóval.
Nagy paradicsomrajongó révén szezonban gyakran kerül az asztalomra. :)

Hozzávalók 
(2 adag)
Mennyiség
Energia 
(kcal)
Fehérje 
(g)
Zsír 
(g)
Szénhidrát 
(g)
paradicsom
250 g
57,5
2,5
0,5
10
mozarella sajt
 100 g
242
17
19
0,7
extra szűz olívaolaj
10 g
92,8
0
10
0
oregano
+
-
-
-
-
bazsalikom
+
-
-
-
-
Összesen

392,3
19,5
29,5
10,7
1 adag

196,15
9,75
14,75
5,35

3 megjegyzés:

  1. ha az olivához keversz egy kis préselt foghagymát, még finomabb!

    VálaszTörlés
  2. Ízlések és pofonok, nekem az a "ridegen egymásra rakott" változat jön be és kevés sót is használok hozzá, akárcsak az olaszok. Nem keverem össze, nem töröm szét. De nem bonyolítanám tovább sem - vagyis az oregánót is kihagyom belőle, pedig igen kedvelt fűszer az nálam is. A fokhagyma sem ide való. Az insalata Caprese attól különlegesen finom, hogy semmi más, mint a nyári paradicsom bazsalikommal felerősített, kiemelt íze uralja a semleges ízű, de harapható állagú mozzarellán. Ami nagyon fontos ennél az egyszerűségében lenyűgöző salátánál számomra: a jó minőségű (lehetőleg bivalytejből készült!) mozzarella, a jó minőségű, kemény, édes nyári paradicsom, és a jó minőségű, zöld és önmagában is ízes extra szűz olívaolaj. Mert egy ennyire egyszerű ételt nem lehet közepes alapanyogokból előállítani. A bazsalikomot tépjük, nem vágjuk. Hozzá friss, egy csöpp vajon, serpenyőben pirított (épp, csak a felületvastag e kapjon kérget és színt) fehér kenyeret eszek. Más hozzászólásom nincs - megjegyezve, hogy természetesen tiszteletbe tartva mindenki ízlését - a leírtak az enyémet tükrözik. Ez az étel egy kicsit költészet is, benne van a déli ember lelke: végtelenül egyszerű - nem akar sokat, nem akar jóllakatni, csak éppen megérint. De az az érintés mennyei. Ha jól csinálják: csak azt teszik bele, ami belevaló és csak azt, ami önmagában is tökéletes. Barátsággal: FGL

    VálaszTörlés
  3. @palkó - jó ötlet, kirpóbálom! :)

    @FGL - Üdv itt, köszönöm a hozzászólást!:) Teljesen megértem az ízlésedet :), alapból igazat adok. Mondjuk úgy akkor, hogy az én receptem egy alternatív, ellenben szerintem igen ízletes változat. :)

    Kérdés akkor: Hol szerzel be itthon megfelelő minőségű Buffalát? Tippeket várok tőled és mindenkitől!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...