2011. szeptember 16., péntek

Csirkeszárny sütőzacskóban


Első találkozásom a sütőzacskóval átütő volt. Barátainknál ebédre kakukkfüves sült csirkecomb volt – mennyeien zamatos, ropogós. Alig bírtam abbahagyni az evést. Korábban is hallottam már jókat a sütőzacskóról, de ez a tapasztalat adta a végső lökést. Hamarosan be is vásároltam, normál és extra méretet. Nagyjából mindenhol kapható, sajnos nem olcsó mulatság, de nem is kell mindennap használni. Könnyen kezelhető, a „készletben” jó esetben van zárókapocs is, de be lehet kötni a zacskót cérnával is.
A sütőzacskó egyik fő jó tulajdonsága – amellett, hogy az étel ízét, aromáját intenzíven megőrzi –, hogy zsiradék hozzáadása nélkül lehet benne sütni (persze az sem utolsó szempont, hogy ha ügyesen bontjuk ki a végén a zacskót, akkor a tepsi teljesen tiszta marad és nem kell mosogatni :). Természetesen lehet zsiradékot is használni, de például fogyókúrás diétában előnyös, ha hozzáadott zsiradék nélkül készítjük az ételt.

Alapvetően szeretem, ha vacsorára is meleg étel van, jó érzés, ha valami egyszerű étel kerül az asztalra az iskolában, munkahelyen, otthon megfáradt családtagok elé. Ilyen esetekre ideális, egyszerű meleg vacsora – a sült csirkeszárny. Körete lehet saláta, kenyér, ha valakinek van még ideje, lehet mellé párolt zöldség, párolt rizs, sült krumpli, burgonyapüré, valami mártogatós stb.

A csirkeszárny ízesítésként nagyjából bármit elbír. Mézet, mustárt, fűszeres joghurtot, zöldfűszereket – ízlés és otthoni készlet kérdése, bátran el lehet engedni a fantáziát. Én most sűrített paradicsompürével és friss kakukkfűvel készítettem.
Előnye még, hogy nem macerás étel, bátran magára lehet hagyni a sütőben, így kiváló lehet vendégváró falatnak is, előételnek is.

Ezt az ételt 4 személyre 1 kg csirkeszárnyból készítettem. A szárnyakat megmostam, az esetleges maradék tollfoszlányokat kihúzgáltam, papírtörlővel letöröltem, tálba tettem. Egy kis konzervdoboz sűrített paradicsompürét ráöntöttem, frissen szedett kakukkfűvel megszórtam, megsóztam, tálban megforgattam, hogy nagyjából mindegyikre jusson paradicsompüré és kakukkfűlevél. A sütőzacskót kinyitottam, tepsibe fektettem, a csirkeszárnyakat a zacskóban szorosan egymás mellé tettem, a zacskót lezártam, 4–5-ször késheggyel felül megszurkáltam. Előmelegített sütőben, alacsony hőfokon (gázsütő 4-es fokozat – légkeverésesem nincsen :) több mint egy órát sütöttem. Ha eszembe jut, a végén ki szoktam nyitni a zacskót, hogy jobban piruljon, de igazából ezen nem nagyon múlik, jó sütőben lezárva is ropogósra sül a bőre. Érdemes néha kukucskálni, mi a helyzet a húsokkal.
Ha kész, a zacskót felvágom, a szárnyakat tálra szedem, ha kisült valami finomság belőlük, rájuk locsolom. A zacskót kidobom, a tiszta tepsit elteszem. :) Frissen, forrón tálalom.

1 megjegyzés:

  1. amikor tepsibe teszem a sütőzacskót öntök alá egy kis vizet, hogy még kevesebb macera legyen vele ha elkészül. próbáltuk már oldalassal, csirkecombbal, egész csirkével is, bevált mind.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...