2013. január 18., péntek

Meggyes-mákos muffin

Én sajnos nem nagyon szeretem a kompótokat. Vagyis inkább egyáltalán nem. Mondjuk ha valaki kibont egy üveggel vagy megkínál, akkor azért persze lecsúszik. Nekem túl édes, de persze nagyon is megértem, hogy kiváló megoldás a tavaszi/nyári/őszi termés konzerválására a hideg téli napokra. Mindenesetre nálunk vannak kompótok, nagyszülőktől, akiknek nagy kertjük van, sok termő gyümölcsfával.

A mák-helyzetről már korábban írtam. Így adódott, hogy szükségét éreztem egy adag meggyes-mákos muffin elkészítésének. Jött a receptvadászat, rátaláltam a Stahl-félére, de az annyira nekem nem működött, bár persze elfogyott (150 g cukor, atyám :). De én a szellősebb muffinokat szeretem, úgyhogy jött a kísérletezés. Az alap a muffin-szakácsfüzetemből van, a továbbfejlesztés sk. Ez működik.

Hozzávalók (12 db):
100 g darált mák
125 g magozott meggybefőtt (második adagra kevesebb volt már csak itthon, az is OK volt, ki mennyire meggyesen szereti)
200 g liszt
2,5 tk sütőpor
0,75 dl étolaj (ki fogom próbálni kevesebbel is)
1,5 dl natúr joghurt (másodjára csak tejföl és tej volt itthon, azzal is finom volt :)
2 db tojás
80 g cukor (talán ez is mehet még lejjebb)
reszelt citromhéj

opcionális:
0,5 tk fahéj
2 ek narancslekvár

Elkészítés:
- sütő 180 fokra bekapcsol, gázsütőn (az enyémen legalábbis) 5ös
- muffinforma kivajaz vagy kapszlikkal feltölt
- a sütőport a liszttel, a mákkal és a fahéjjal elkeverem
- a tojásokat a cukorral, az olajjal, a joghurttal és az opcionális lekvárral kikeverem
- kis adagokban hozzákeverjük a száraz összetevőket, fakanállal átkeverve
- beleszórjuk a meggyet
- a masszát a formába öntjük
- 15-20 percig sütjük, tűpróbával döntünk.

Tápanyagtartalom (1 db muffin)
energia: 223 kcal
fehérje: 6 g
zsír: 11 g
szénhidrát: 24 g

Kép nincs, de pont úgy néz ki, ahogy egy meggyes-mákos muffinnak ki kell néznie (szerintem).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...