2012. május 24., csütörtök

Majdnem muszaka

(A fényképezőgépünk sajnos vendégségben maradt és még nem tért haza, de már nem várok tovább, míg hazaér, addig lesznek kép nélküli posztok. Rajta volt a kép erről az ételről is. Képzeljetek el muszakát. :)


Inkább rakott padlizsán, de csak azért, mert azt találtam, hogy muszaka recept is sokféle van, így én is összeállítottam egy kedvemre valót (mert pl. én nem nagyon szeretem a besamel mártást, így én egy enélküli verziót választottam). 
Alapból mindenféle rakott ételt nagyon szeretek, és bár kicsit macerás az egyes összetevőket külön-külön előkészíteni, a színes sokízű kavalkád engem mindig kompenzál. Mondjuk a gyerekek nem mindig bírják türelemmel a hosszantartó konyhai tevékenységemet. Cserébe viszont jól szakaszolható, nem kell feltétlenül mindent egyszerre elkészíteni.

Hozzávalók (4 személyre):
700 g burgonya
500 g (nagyobb) padlizsán
400 g darált pulykahús (természetesen lehet sertés is)
300 g paradicsommártás (konzerv vagy dobozos vagy jelen esetben pl. házi)
30 g étolaj (lehet napraforgó-, oliva-)
100 g (1 közepes fej) vöröshagyma 
100 g mozarella sajt (ez ízlés szerinti lehet több is és lehet másfajta is)
só, bors, fokhagyma, kakukkfű (és kinek mi még ízlés szerint)

Elkészítés:
A vöröshagymát apróra vágom, két evőkanál olajon üvegesre párolom, hozzáadom a darált hús, sózom, borsozom és átsütöm. Én úgy szeretem, hogy szinte roppanósan szárazra pirítom a húst, egyikőnk sem szereti a nagy darált-husi kupacokat az ételben. :) Hozzáadom a paradicsommártást, a fokhagymát, kakukkfüvet, kinek mit. Átforralom, kicsit sűrítem, biztosra megyek, hogy a hús átsüljön.
Eközben a megtisztított burgonyát karikára vágom, sós vízben megfőzöm.
A padlizsán száras végét levágom, fél-1 cm-s karikákra vágom, sütőlappal bélelt tepsibe rakom a karikákat, sózom, borsozom, egy ek olivaolajjal megkenem, 10 perc alatt, 200 fokos sütőben átsütöm.
Ha minden készenáll, pakolom a kiolajozott hőálló edénybe: alulra a burgonyakarikák, rá pár szelet padlizsán, rá a darált húsos mártás, erre a maradék padlizsán és erre a mozarella sajt. Irány a sütő, 200 fokon, 20-25 perc, vagy amíg jónak látjuk. Egytálételként tálalom.

Tápanyagtartalom (1 adag)
energia: 529 kcal
fehérje: 32 g
zsír: 23 g
szénhidrát: 46 g




1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...