2011. december 7., szerda

Citromos keksz

Citromos keksz
Nem túl édes kekszet kerestem, így leltem erre a receptre. Egyszerű és finom, a citrom révén pikáns, a gyerekeknek is ízlett. 
Elsőre kicsit semmilyen a külcsín, de ne tévesszen meg senkit, ő is eléggé eteti magát. :)


A keksz receptje a csakapuffin.hu-ról származik. Sokat nem adnék hozzá, úgy készítettem el a kekszet, ahogy oda le van írva, a cukor mennyiségét csökkentettem szokásomhoz híven. Ideírom azért a receptet és a menetet, nehogy aztán a következő évek alatt elkallódjon a link valamerre. :) 


Hozzávalók (12 db kekszhez):
- 100 g liszt
- 50 g puha vaj (én olvasztottam)
- 30 g cukor (eredetiben 50 g)
- 1 ek tej
- 1 tk sütőpor
- negyed citrom héja és leve (nálam a héja több volt, majdnem egy egész citromé)


Elkészítés: A hozzávalókat összekeverjük, tésztává gyúrjuk, ha fényes és sima, mehet a hűtőbe egy órára. Előmelegített, 180 fokos sütőben, sütőpapírral beborított tepsin kisütjük a vizes kézzel golyóra formázott, majd a tepsin kilapított kekszeket. Csakapuffin 6-9 percet ír, nekem volt 15 is, nézni kell, ha az alján a széle barnul, akkor jó. 


1 db keksz tápanyagtartalma (12 db esetén): 
Energia: 73 kcal
Fehérje: 1 g
Zsír: 3 g
Szénhidrát: 9 g

A kép szokás szerint este készült, nézegessétek az eredeti receptnél, az szebb. :)

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...