2011. november 30., szerda

WAMP - Spájz

Szombaton eljutottam a WAMP Spájz c. rendezvényére. Kézműves termékek (egyébként nekem ez az elnevezés nagyon furcsa, na nem mintha tudnék jobbat, de furcsa), klasszikusan mézek, lekvárok, sajtok, csokik, bonbonok, borok, kolbász, szalonna, sonka, könyvek, edények szép számban. A sztenderd havi WAMP-oknak egy sarkában szokott megjelenni ez az ágazat, ez az alkalom most csak a nyersanyagokról, az ételekről szólt. Maga a helyszín nekem egy kicsit ipari, ami elvett valamennyit a helyzet varázsából. Ugyanakkor nagyon szeretem nézni a termékeket, kicsit mindig elképzelni a gyártási folyamatot, az embereket, akik mögöttük állnak, a kisüzemet, a konyhát, ahol készülnek, érezni a munkát, amit beléjük fektettek. 

Rendes látogató módjára végigkóstoltam mindent, amit bírtam. Voltak különleges és kevésbé különleges ízek, kettőt kiemelnék. Ennél a két standnál nem csak az áru ízlett, hanem a árusítók is vidáman, kedvesen, profin kóstoltatták a termékeket és meséltek, amikor kérdeztem. :)

Egyik stand a Herbatea Manufaktúra volt, ahol mézeket kóstoltam. Nem vagyok/-unk nagy mézfogyasztók itthon, mégis gyakran keresem a különleges, de hiteles ízeket. Kóstoltam zsálya-mézet, fahéj-mézet, kardamom-repcemézet, fokhagyma mézet a végére, az azért kemény volt. :) Ami nálam elvitte a pálmát, az a csipkebogyó-méz volt, most is a számban érzem az ízét. :)

Az abszolút kedvencem viszont a Chili Hungária (furi név kicsit :) volt, akik igencsak feltűnő standdal bírtak, tele színesebbnél színesebb és változatosabbnál változatosabb alakzatú paprikákkal. Már attól beszédültem, ahogy csak néztem a kavalkádot. :) Bogár Sándor úr is tesz róla, hogy az emberek ácsorogjanak és kóstoljanak, beszél vidáman, mesél szívesen. Egy 8 vagy 9 darabból álló kóstolósoron lehetett végigmenni, balról jobbra fokozódott a chili lekvár/paszta/krém, mikor éppen mi, erőssége. Én a 6. után adtam fel, nem voltam annál bátrabb. :) Az utolsóra mondta Bogár úr, hogy: attól a férfiembernek berogyik a térde. Sosem fogom megtudni. :) Ami meglepő volt számomra és nagyon izgalmas, hogy mindent ők termelnek meg, az összes féle paprikát. Nagyon irigykedtem, én is imádnám, ha ilyen kertem és tudásom lenne. :) (A kép tőlük.)

Aki ráér, egy látogatást megér így az ünnepek előtt szerintem, karácsonyig még 3 alkalommal lesz WAMP, gasztro sarokkal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...