2012. október 29., hétfő

Nigella spenótja fenyőmaggal - majdnem

Nigella műsorait is szívesen nézem, szépek, színesek, a hölgy meg kisebb manírjai ellenére is működik nálam. A minap, talán a facebookon szembejött a fenyőmagos, szultánás spenót receptje. Elkészítettem, vagyis majdnem.
Ugyanis nem volt itthon spenót, de az nem is volt baj, mert volt kint a kertben mángold, ami az egész apropóját adta. Fenyőmagról azt hittem, hogy van itthon, volt is, csak a molyok is megszerették, úgyhogy a tökmag ugrott be helyette. Szultána meg úrias, sima mezei mazsolát használtam. :) Nem kertelek, így is nagyon jó lett. Én adtam neki egy kis csilit is, tudtam, hogy erre az ételre nem fognak ráugrani a fiúk. A pasim is megkóstolta, az alábbit nyilatkozta: "Jó az ízvilág, csak ne lennének benne ezek a zöld levelek." :)
Ha valakit nem riasztanak el a zöld levelek, akkor próblja ki bátran az eredeti spenótosat (én is ki fogom) vagy az átalakított mángoldosat. Magában vagy köretnek, egy újabb szuper zöldségétel.

Hozzávalók (4 személyre, de szerintem ízlés szerint rugalmasan kezelhetőek a mennyiségek):
700 g mángold
80 g (1 közepes fej) lilahagyma
12 g (1,5 ek) olívaolaj
35 g (3,5 ek) Mazsola
15 g (1,5 ek) száraz fehérbor (száraz)
35 g (3,5 ek) (tisztított!) tökmag 
ízlés szerint chili

Elkészítés (az eredeti receptnek megfelelően):
A mazsolákat forró vízbe áztatom. 
A hagymát félfőre vágom, majd egy akkora edényben, amibe a mángold is belefér, az olívaolajban aranybarnára sütöm.Valahol félúton beledobom a felkarikázott chilipaprikát is. 
A tökmagot száraz serpenyőben megpirítom, én ezt követően mozsárban kicsit össze is törtem. 
A bort hozzáadom a hagymához, majd beleteszem az 1-2 centis darabokra vágott mágoldot is. Kevergetjük, míg a mángold összeesik, pároljuk el a levét teljesen. 
Adjuk hozzá a leszűrt, lecsöpögtetett mazsolát és a pirított tökmagot. 
Keverjük el, sózzuk, borsozzuk és kész.

Tápanyagtartalom (1 adag)
energia: 161 kcal 
fehérje: 6 g 
zsír: 8 g 
szénhidrát: 16 g 

(Bocs, a képért. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...