2012. február 8., szerda

ZöldKampány

Fb-n keresztül jutott el hozzám a hír, hogy KicsiVú nevű gasztroblogger hölgy ZöldKampányt hirdet, aminek lényege, hogy fogyasszunk minél több zöldséget, minél változatosabban. Ez ugye ismerősen hangzik, teljes mértékben egybevág újévi terveimmel, így nagyon megörültem a hírnek. (Le is támadtam KicsiVút.:)


Jó dietetikusként írhatnék arról, hogy miért kell soksoksok zöldséget és gyümölcsöt ennünk (fogok is még sokat írni erről :), most inkább leírom, hogy én miért eszem sok zöldséget.


Először is, mert mázlim van - mindig is szerettem a zöldségeket. Gyerekként is. Frissen paradicsom forever, retek, paprika simán, főzeléket gyak. bármikor, bárhol. Szóval az alap adott volt, nem volt mit erőltetni.
Aztán ahogy elkezdtem jobban belemerülni az ételkészítés örömeibe, mint önálló háztartást vezető nő, majd mint anya, majd mint dietetikus (és egyébként élelmezésvezető (tényleg, erről még nem is írtam, majd kell :)) -tanonc, kerestem az újat. Alapanyagban, ízben és technológiában. És tanultam mellé persze a sok okosságot.
Harmadik fő impulzus volt, hogy kertes házba költöztünk. Na nem mintha túl sikeres zöldségtermesztési projekteken lennénk túl, akadt 1-2 lelkes növény, ami árnyas-hűs kertünkben megtermett, de még több, ami nem. :) Ez nem jelenti azt persze, hogy feladom. :) Gyümölcsben viszont nagyon jók vagyunk, ez meg persze főleg nem rajtunk múlik. Hanem - és ez a lényeg - a természeten. A természeten, ami adja nekünk ezeket a csodálatos terméseket, leveleket, gyökereket, gumókat. Kimegyek, leszedem, megeszem. Színes, roppanós, friss, nyersen, elkészítve, lefagyasztom télire. Lekvárazom, chutneyzom, reszelem, darabolom, főzöm gőzben, párolom, megsütöm. Fehér-piros-lila-sárga-zöld-édes-keserű-csípős. Jó esetben mindezt egy szem kis magocskából - engem simán lenyűgöz. Ránézek és meg akarom enni. :)


De elég az ömlengésből, egyetek sok zöldséget idén (is). :)


ZöldKampányra fel!


(Kép forrása: Kicsi Vú)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...