2012. február 21., kedd

Zeller-cukkini-szója-gyömbér

Vettem cukkinit, mert szoktam, koncepció nélkül is. Aztán amikor már kezdett neccessé válni, hogy ha még hagyom, akkor abból kuka lesz, idő és kreativitás hiányában gondoltam lesz fokhagymás cukkini, finom is, szeretem is, gyorsan készen van. A hűtőben viszont még találtam némi utolsó pillanatos zellerszárat (angolzeller/halványító zeller), gondoltam akkor még azt is hozzá. A zellerszárat viszont szoktam szójaszósszal is fogyasztani, gondoltam most is, akkor kicsit variálunk.

Hozzávalók (2 adag):
1 db közepes cukkini
3-4 zellerszár
étolaj, szezámolaj
szójaszósz, őrölt gyömbér ízlés szerint, 1 gerezd fokhagyma

A cukkinit megmostam, végeit levágtam, majd zöldséghámozóval hosszában vékony szeleteket metszettem belőle, amíg elfogyott. A zellerszár végét levágtam, a szárakat megmostam, kis darabokra szeleteltem. Serpenyőben kevés olajat hevítettem, hozzáadtam a zöldségeket, a fűszereket és pár csepp szezámolajat. Fedő nélkül pároltam az ételt, ügyelve, hogy inkább piruljon, mint saját levében párolódjon. Egyszerű, gyors és szerintem nagyon finom. :)

Tápanyagtartalmat sajnos nem számoltam, kimerült az elem a mérlegben, nem tudtam méricskélni. :)

2 megjegyzés:

  1. Elkészítettem wok-ban, annyi módosítással, hogy indításként egy kis szezámmagot pirítottam alá. Igen népszerű volt, méltán.

    VálaszTörlés
  2. Oh, szezámmag, micsoda kiváló ötlet! Csak legközelebb el ne felejtsem. :))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...