2012. február 10., péntek

Bodzabogyó lekvár

Tudom, nem teljesen jó az időzítésem, de mégis. :) 

Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy szép nagy bodzabokor van a kertünkben (igaz, minden nyáron kicsit küzdenem kell a családfővel az életbenmaradásáért, túl sok árnyékot vet a málnára :). Ráadásul mi egy zsákfalu zsákutcájában lakunk, a bokor is a kert zsákvégében van, szóval ideális a virágszedésre. Készítettem is az elmúlt 2 évben bodzaszörpöt, az elmúlt nyáron azonban sok virágot nem szedtem már le és ott sötétlettek a gyönyörű bodzabogyó-tárcsák a magasban. Egy nap aztán bevillant, hogy hiszen ezek a bogyók is fogyaszthatóak, ráadásul magas antioxidáns tartalmúak, biztos lehet belőlük lekvárt készíteni (fekete bodza a wikin). Megkezdődött a receptvadászat. Most kicsit izé leszek, mert nem tudom már, hogy végülis mely recept alapján készítettem el a lekvárt, kicsit macerás volt persze, lebogyózni, passzírozni, de a lekvárfőzés már csak ilyen. Lett is szép sötét lekvár, az én ízlésemnek kicsit édes, karakter nélküli.

Volt a nyáron.

De mostanra úgy összeértek az ízek, hogy csak úgy zúdul a számba az intenzív bodzaíz, hihetetlen érzés így a -20 fokban. 

Idén már előre fogok recepteket vadászni és sokat fogok készíteni belőle. :) Biztos vagyok benne, hogy lehet szezonban mártást is készíteni finom húsok mellé. :) Alig várom.


1 megjegyzés:

  1. anyu is csinált, ő mondjuk nem passzírozta meg effélék, csak simán főzte és maradtak is benne magok, de nem zavaróak. igazából az övé nem lekvár, inkább dzsem, de annak tökéletes :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...