2012. február 3., péntek

Édes(-csípős) cékla

Az elmúlt 1-2 hét egyértelmű favoritja ez a recept, amit Chili és Vaníliánál találtam egy ajánlás alapján. Az étel tökéletesen illeszkedik zöldség-fokozási terveimbe. Eddig kétszer készítettem el, sajnos egyszer sem csípősen. Az első alkalommal elfelejtettem beletenni a chilit (ami nem volt baj, mivel a 2,5 évesem gyakorlatilag megette előlem), második alkalommal már szándékosan hagytam ki (ekkor is megette több mint a felét :). De tervezem egyszer rendesen is elkészíteni. Sajnos a zellerszár is kimaradt mindkétszer, elsőre nem volt itthon és nem volt türelmem várni másnapig, másodjára meg csak olyan csoffadt volt a zöldségesnél, hogy azt inkább nem vettem meg. De legközelebb ezt is beszerzem. Tettem az ételbe viszont sárgarépát, amit a céklával együtt sütöttem meg, ez szerintem jó ötletnek bizonyult. Másodjára a cukor mennyiségét minimálisra csökkentettem, ki is akartam hagyni, de aztán gondoltam, hogy egy kis karamellizálódás nem fog ártani az összhatásnak.
Mindenesetre így is úgy is nagyon finom volt, mindkétszer melegen fogyasztottuk, kvázi köretként hús mellé, bár állítólag hidegen is finom.

Hozzávalók (1 személyre):
100 g cékla
50 g sárgarépa
30 g vöröshagyma
10 ml étolaj
10 g cukor
10 g mazsola
5 g (1 ek) kapribogyó
2 ek balzsamecet
só, őrölt bors

A céklát és a sárgarépát megmostam, majd kevés olajjal és sóval (külön-külön) alufóliába csomagoltam és 200 fokon, 40 percig sütöttem. Ha elkészült, kivettem, óvatosan kibontottam a csomagokat (fantasztikus illata van a sült céklának! :) és még óvatosabban meghámoztam és apró kockákra vágtam a forró zöldségeket. Egy serpenyőben a vékony félkarikákra vágott hagymát olajon megfonnyasztottam, hozzáadtam a mazsolát, a zöldségeket és a kapribogyót, sóztam, borsoztam. Két evőkanálnyi balzsamecettel ízesítettem és nagylángon rövid idő alatt készre sütöttem. Egyébként sosem gondoltam volna, hogy a sült céklának ilyen karakteres, egyedi íze van.

Tápanyagtartalom (1 adag):
energia: 225 kcal
fehérje: 3 g
zsír: 11 g
szénhidrát: 29 g 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...