2012. február 15., szerda

Zöldbabos burgonyasaláta

Mondhatnám, hogy a ZöldKampány nevében, mondom is, bár azért kicsit megbolondítottam némi füstölt kacsamell kockákkal.
Még a nyáron vettem a Fény utcai piacon ceruzababot, kisebb adagokban lefagyasztottam. Önmagában én sajnos nem nagyon szeretem, hagyományos levesnek, főzeléknek sem, mindig vadászom, hogyan is fogyaszthatnám el.
A NoSalty.hu-n találtam rá a téli zöldbabos burgonyasalátára, amit a rendelkezésre álló hozzávalóknak és a saját ízlésemnek megfelelően picit átalakítottam. Mit ne mondjak, nagyon jó lett.

Hozzávalók (1 adag):
150 g burgonya
150 g ceruzabab
10 g füstölt kacsamell, apró kockákra vágva
30 g lilahagyma
10 g olívaolaj


A burgonyát sós vízben megfőztem, karikákra vágtam. Az olajon a kacsamell kockákat és a vékony félfőre (félkarikákra) vágott lilahagymával átpirítottam, majd hozzáadtam a 2 cm-s darabokra vágott zöldbabot. Sóztam, borsoztam, kevés chili paprikát is hozzáadtam. Pároltam-pirítottam, amíg a zöldbabok kicsit megpuhultak, de még roppanósak maradtak. Ekkor összekevertem a főtt burgonya karikákkal és villámgyorsan mind megettem.

Tápanyagtartalom (1 adag):
energia: 320 kcal
fehérje: 10 g
zsír: 11 g
szénhidrát: 43 g

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...