2011. november 2., szerda

Túrós-mazsolás muffin

Csinálhatnánk egy tesztet – mindenki kérdezze meg az anyukáját, nagymamáját, hogy annak idején készített-e neki muffint.
Bizony, ez nem a nagymamák sütije. :) De nem is ezért szeretjük.
Én az alábbiak miatt szeretem:
-  elképesztően változatos módon elkészíthető (kb. La Manche csatornát lehetne a receptekből rekeszteni),
-  nagyon egyszerű,
-  a kezdők sikerélménye is garantált,
-  jól adagolható, kézzelfogható, gyerekeknek is ideális.

A hétvégére bevásároltam fél kg túrót túróstésztának, de aztán máshogy alakult a menü, itt álltam a rengeteg túróval. Ekkor jutott eszembe ez az egyszerű muffin, amit fél óra alatt elkészítettem, a gyerekek kajálták és még én is jól éreztem magam, hiszen friss meleg sütit ettek este vacsi után – szuperanya képben tetszeleghettem vagy 5 percig. :)

Túrós-mazsolás muffin

Hozzávalók:
300 g liszt (90%-ban BL 55 búzafinomliszt, 10%-ban Graham liszt)
1 cs sütőpor
150 g mazsola
1 csipet só
100 g vaj
100 g cukor (az eredeti recept 200 g-ot ír, megszólalt a dietetikus énem, feleztem, abszolút élvezhető volt így is)*
4 db tojás
1 cs (10 g) vaníliás cukor (én Bourbon vaníliás cukrot használok)
125 ml tej (most natúr joghurtot használtam ugyanilyen mennyiségben)
250 g túró

Elkészítés:
A sütőt 190 fokra előmelegítjük, a muffinformát kivajazzuk/olajozzuk vagy belehelyezzük a papírkapszlikat.
A lisztet elkeverjük a sütőporral, hozzáadjuk a mazsolát.
Másik tálban a puha vajat kikeverjük a cukorral és a vaníliáscukorral, csipet sóval, majd egyenként belekeverjük a tojásokat. Ezután hozzáadjuk a túrót és a joghurtot, majd habosra keverjük. A masszához kis adagokban hozzákeverjük a lisztes-mazsolás keveréket, a formába adagoljuk, majd 20–25 perc alatt megsütjük. 
Tűpróbával ellenőrizzük, melegen fogyasztjuk.

Nekem ebből a mennyiségből bármit teszek is, 14 db muffin lesz mindig. :) Megsütök 12-t egy menetben, aztán 2-t külön. Ha valaki ügyes és csak 12 db-t szeretne, ossza el óvatosan a masszát a 12 helyre. :) Mazsola helyett természetesen más aszalt gyümölcs is használható, kicsit feldobhatjuk még reszelt narancs- vagy citromhéjjal.

1 muffin tápanyagtartalma (12 db muffin esetén):
Energia: 289 kcal
Fehérje: 9 g
Zsír: 10 g
Szénhidrát: 38 g

(Összehasonlításképpen: ha az eredetileg megadott 200 g cukorral készítettem volna el, akkor egy muffin energiatartalma 323 kcal, szénhidráttartalma pedig 46 g lett volna.)

* A süteményeket, édességeket általában a recept szerint cukor mennyiségnél kevesebb cukorral szoktam elkészíteni (50–80%), még sosem bizonyult ez rossz döntésnek sem íz, sem állomány szempontjából. Érdemes kipróbálni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...