2013. február 17., vasárnap

Heti update - na nem "olyan" update :)

Csak hogy látszódjon, hogy azért teszek-veszek hétközben is. :)

Hétfőn Wang mester kínai konyháján jártunk főzőtanfolyamon. Mivel szeretek vagyis inkább imádok főzni, ezért kattanok a főzőiskolákra. Persze anyagilag nem bírok sokat, de azért néha-néha belefér. Cél a tanulás, speckó és hagyományos alapanyagok és ételkészítési trükkök megismerése. Ázsiai konyhát szeretem, autentikus kínait szeretem, ebből egyértelműen jó Wang mester, úgyhogy ennél jobbat el sem tudtam volna képzelni. Persze nem Wang mester tartotta a foglalkozást, hanem Wu mester, a hang nélküli ifjú kínai, azért elég cuki volt. Három féle ételt készítettünk, az első egy fafüle-gomba saláta volt, nekem ez volt a legkevésbé izgi, persze ha azt nézzük, hogy a kínaiak sokfélét esznek egyszerre, ez is simán megfér a tele asztalon. A második fogás volt a favorit, főtt szalonnát sütöttünk wokban erős paprikakrémmel, gombákkal, póréval, fűszerekkel majd kínai csípős-savanyú káposztával ettük, jégsaláta levélbe tekerve. A harmadik fogás csípős csirke volt, ez is rendben volt, de ilyet már láttam kínai étteremben, úh. nyert a második fogás. Megtudtam ezt-azt a wok használatról és a nátrium-glutamátról, ami továbbra sem lopta be magát a szívembe, de legalább az kiderült, hogy gyakorlatilag úgy használják, mint egy másik fajta sót, szóval semmi ilyen nyugati-civilizációs para nincs benne, simán csak használják. Keveset, ízfokozónak. 

Péntek este a Macesz Huszárban voltunk, az új hype-olt zsidó kiskonyhában, teljesen rendben volt, zsidó tojást ettem és sóletet, ajánlom mindenkinek. Én nem tudtam, hogy a zsidótojás az gyakorlatilag tojáském. Háromféle ízben volt: snidlinges, libatepertős, májas - mind a három nagyon finom volt. A sólet is.

A héten főztem sütöttem is ezt-azt, íme a gyűjtemény, hátha hasznára válik valakinek:
- Vöröslencsés dhal - nagyon szeretem az indiai konyhát, a dhal-okat különösen. Sajnos Indiában még nem jártam, így nincs összehasonlítási alapom, ez mindenesetre nagyon finom volt.
- Limara-féle egyszerű bagett - rá kell tapintani és egyre jobb. Nem érek mindig rá hétközben annyira, amennyire szeretnék, de hétvégén már simán nem veszek kenyeret, hanem inkább sütök.
- Limara-féle kevésbé egyszerű bagett - itt csak az öregtészta a trükk, amivel bepróbálkoztam és működni látszik. Ez épp most sül, mivel ezt 6 darabra osztottam, lesz köztük 2 db pirított lilhagymás és egy db olivabogyós. Meglátjuk, most a kész adag még forró, a másik a sütőben.
- Angol muffin, ami gyakorlatilag zsemle, jó ideje ez a kedvencem, egyszerű, semmi cicó és jó, talál.
- Édesburgonya-sárgarépa curry - egy sütőtök curry receptet dolgoztam át, elég jó lett. Ennek a receptje jön még a terveim szerint.
- Csokis-diós keksz - ez is rendben volt, bár nem merem kiszámolni mekkora az energiatartalma.


Heti megjelenéseim:
- Nincs kifogás! Reggelizz! - szóval nincs kifogás. :)
- Remek uzsonnák apróságoknak - na ez volt az igazi kihívás, a 60 oldalas szakdolgozatomat 1500 karakterben lényegíteni. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...