2012. január 27., péntek

Maradék főtt krumpli - gnocchi

Gondolom mindenkinek ismerős látvány a lábos alján száradó maradék főtt krumpli. :) Nálunk eddig elsősorban krumplis lángosként került újrahasznosításra, ami egy nagymamám-féle kaja, persze olyan sosem lesz, mert gyanítom, hogy ő zsírban sütötte, meg anno tejföllel ettük, én meg rászoktattam a porontyokat a lekváros kenegetésre. Pár éve Aggteleken hétvégéztünk barátokkal, ahol épp falunap volt a hideg, nagyon esős pünkösdi hétvégén, azért egy birkanyírást meg tudtunk nézni és mindemellé igazi, nagymama-féle zsírban sült krumplislángost sütöttek a nénik és házi, saját szilvalekvárral tálalták!!! Az extrém verzióban szilvalekvár ÉS olvasztott zsír került a lángosra. :)

Ez volt a kitérő rész, jön a visszatérő rész. :)
Szóval maradt némi főtt burgonya. (A lehető legmagasabb fokú maradék-felhasználás is újévi céljaim egyike. :)
Este volt, gondoltam mégse nyomom le a gyerekek gyomrát éjszakára egy kis zsiradékban sült könnyed krumplislángossal, legyen nudli. Igazi gyerekeim vannak, imádnak mindent, ami tészta, főként a nokedlit és a nudlit. Na de nudli mégsem OK, nem akartam már, hogy lekvárosat egyenek. Akkor jöhet a nudli ikertestvére - a gnocchi. Hozzá pedig a Manókonyha c. könyv Házi gnocchi receptje, kicsit átdolgozva. Természetesen akkor is elkészíthető az étel, ha nincs maradék főtt burgonyánk, hanem kifejezetten ebből a célból főzzük meg. :)

Hozzávalók (teljes adag):
350 g főtt burgonya (nekem 270 g volt, ennyi maradt :)
150 g (durum) liszt v,. rétesliszt + a formázáshoz egy kevés (nálam ez 90 g volt a krumpli mennyiségéhez viszonyítva)
2 db tojássárgája (nekem 1 db)

Mártás:
60 g tejföl
fokhagyma

A megfőtt burgonyát áttörjük, (ha kihűlt) hozzáadjuk a tojássárgáját és a lisztet. A liszt mennyisége kicsit változhat, ha a krumpli lisztesebb vagy éppen kevésbé az. Ízlés szerint sózhatjuk. Összegyúrjuk a tésztát. Én ezt követően kb. 1-1,5 cm átmérőjű gilisztákat sodortam a tésztából, majd 1,5-2 cm-s darabokat vágtam le belőle (legközelebb kisebb darabokra fogom formázni). A recept tippje, hogy villával kicsit nyomjunk rá a gnocchikra, akkor elvileg jobban megül rajta a mártás. Közben feltettem sós vizet forrni, majd kifőztem benne a gnocchikat. Figyeljünk a sztenderdekre, lehetőleg egyidőben tegyük a darabkákat a vízbe, hogy egyszerre készüljenek el. Megvárjuk, míg feljönnek a víz tetejére, majd még egy percig főzzük őket. Közben egy egyszerű mártást készítettem: a tejfölhöz hozzányomtam egy gerezd fokhagymát és serpenyőben éppen csak átmelegítettem, kislángon, lassan, nehogy kicsapódjon. Hozzáadtam a kifőtt gnocchikat, átforgattam, tálaltam. A Manókonyha receptben snidlinges sajtmártás van és baconchips. :) És a fotója is szebb. :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...