2012. január 20., péntek

Áfonyás süti cukorbeteg étrendben

Nagyfiam születésnapi bulijára az utóbbi években hivatalos egy kislány, aki I. típusú (inzulin-dependens) cukorbeteg. Általában ezekre az alkalmakra több tortával készülök, leginkább magam miatt. Ugyanis nagyfiam évek óta a piskóta+puding+gyümölcs+zselé klasszikus kombinációt rendeli, én meg ezt annyira nem kedvelem (mármint szeretem, meg is eszem szívesen, de többre vágyom. :). Idén saját magam kényeztetésére gesztenyés csokitorta készült pluszban (naaaaagy sikere lett :), illetve, hogy a kislány is részt tudjon venni a gyertyagyújtós-tortaevős menetben, készítettem áfonyás-tejszínes sütit. Minden évben megfutom a köröket, hogy diab tortát, sütit találjak, de sajnos nagyon sok olyan recept van a neten, amire ráragasztják, hogy diab, és mindeközben mégsem szívesen tálalnám egy cukorbeteg gyereknek. 
Ez alkalommal Cukroskata blogján sikerült tortareceptekre lelnem, ezek közül epres túrótortájának egy változatát készítettem el. Nem egy energiaszegény süti, de a szénhidrát tartalma legalább alacsony, ünnepi alkalmakkor szerintem el kell férjen. :)



Hozzávalók (teljes adag - 10 szelet)
100 g hozzáadott cukor nélkül készült keksz (Detki Cukor Stop)
250 g tehéntúró (sovány v. zsírszegény)
100 g dió
2 kk kakaópor (cukrozatlan)
40 g vaj
2 dl habtejszín
60 g áfonya (jelen esetben gyorsfagyasztott)
4 db lapzselatin
folyékony édesítő (pl. Polisweet)



A kekszet és a diót ledaráltam, összekevertem a kakaóporral és az olvasztott vajjal, amíg összeállt. A masszát folpackkal kibélelt edény (pl. tortaforma, nagyobb tál) aljába nyomkodtam vékony rétegben, de úgy, hogy az egészet befedje. Ezt betettem a hűtőbe, amíg a krémet elkészítettem. A krémhez a tejszínhabot felvertem, majd óvatosan hozzákevertem az áttört túróhoz, édesítettem az édesítőszerrel (ízlés szerint). A zselatinlapokat kevés hideg vízbe áztattam pár percre, majd kicsavartam és nagyon kevés vízben melegítés közben teljesen feloldottam. A zselatinos folyadékot óvatosan a tejszínes-túrós krémhez adtam, folyamatosan elkeverve, majd a krémhez adtam az áfonya 3/4-ét. Ezt a masszát a kekszes alapra öntöttem, egyenletesen elterítettem, a maradék áfonyával megszórtam és fogyasztásig a hűtőben tároltam. Ez a mennyiség nekem 10 szelet lett.



Tápanyagtartalom (1 adag)
energia: 236 kcal
fehérje: 8 g
zsír: 18 g
szénhidrát: 11 g



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...