2012. május 16., szerda

Rebarbarás

A rebarbara megvan? Nekem úgy volt meg, hogy kompót. Nem szeretem. A kompótot, gyak. egyik félét sem. Mondjuk gyermekkoromban nem gyakran készült, de akkor sem szerettem.

Viszont felnőtt lettem és kinyíltam. :) Szóval sikerült a múlt héten kedvenc gazdaságomból életemben először önként és dalolva rebarbarát vásárolnom. Nem ugrottam nagyot elsőre, két szálat vettem. Persze gondolatom még nem volt, hogy mi legyen belőle. Aztán nézegettem itt, nézegettem ott, majd rájöttem, hogy minek is nézegetek, mikor kedvenc Jamie-mnek egész műsora van róla. Mr. Oliver műsorai közül az egyik kedvencem a Jamie at home c. sorozata, ahol külön epizódot dedikált a rebarbarának: 1. rész itt, 2. rész itt.

Nem is bonyolítottam túl, az alaprecepttel indítottam, a rebarbarát felkockáztam és némi cukor és víz (narancslé nem volt itthon) társaságában megpároltam. Tényleg pikk és pakk. 
Közben már továbbgondoltam JO receptjét. Fogtam a kis edényt, az aljára tettem némi ropogós zabpelyhet, erre rá Cserpes-féle natúr joghurtot, görög joghurt nem volt itthon, de a Cserpes is nagyon krémes, éreztem, hogy jó lesz. Mézzel összekevertem a joghurtot, bár szerintem nem kell, de lehet, hogy csak én vagyok ennyire nem annyira mézrajongó. Mindenesetre natúr is finom, méz nélkül. A joghurtra pár kanál a rebarbarából, díszítésnek még némi zabpehely és irány a hűtő. Pár óra múlva fogyasztható, mit ne mondjak, minden elképzelésemet sikerült felülmúlnia. Jöhet is  a következő adag rebarbara. :)
(Sajnos a fényképezőnk vendégségben van, így csak telefonos kép van. Na nem mintha a géppel sokkal jobb képeket készítenék :)).)

Hozzávalók (4 személyre):
200 g rebarbara
40 g (4 ek) kristálycukor
4 dl natúr joghurt

Tápanyagtartalom (1 adag)
energia: 219 kcal
fehérje: 6 g
zsír: 8 g
szénhidrát: 30 g
 
A rebarbarának megvastagodott szárát fogyasztjuk, a leveleit kerüljük, azok mérgezőek. A többi zöldséghez hasonlóan a rebarbarának is alacsony az energiatartalma, 100 g (kb. 1 db tisztított szár) mindössze 17 kcal. Fehérje és zsírtartalma elenyésző, szénhidráttartalma is kevés: 3,3 g. Változatosan felhasználható, fanyar-savanykás és egyszerre édes íze miatt különleges összetevője lehet húsok mellé tálalt mártásoknak, de természetesen készülhet belőle csatni is, na meg a jó öreg lekvár és a kompót. Szerintem az eper-rebarbara lekvárt ki is fogm próbálni magam is. :)
 
 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...