2012. május 30., szerda

A Nagy Meglepetés

Pasztinák a Wikin
Sikerült a közeli hiperben beszereznem pasztinákot a múlt hétvégén. Őszintén megmondom, erős szkepszissel fordultam a felkapott fehérrépa felé - de tévedtem. Önálló, sajátos, intenzív, karakteres íze, aromája van. Kívülről hasonlít, belülről nem. Fehérje- és zsírtartalma elenyésző mindkét gyökérnek, ám szénhidrát tartalmukban nagy a különbség. Míg a petrezselyem gyökéré (aka fehérrépa) 1,2 g/100 g, addig a pasztináké 15 g/100 g. Így a pasztinák energiatartalma is magasabb (70 kcal/100g), de cserébe önálló zöldségként is megállja a helyét, míg szegény petr. gyökér csak kullog a többiek mögött a levesben.

Most egy adag püréleves készült belőle, két szálat eltettem fagyasztóba zöldségleves céllal.

Szóval püréleves, ami azért nem krémleves, mert nem sűrítettem és nem is dúsítottam, ill. tálaláskor egy kanálka sűrű natúr joghurtot hozzáadtam. Ja igen, volt még egy trükköm, ami mázli volt, hogy volt a fagyasztóban marhahúsleves-alaplé-szerűség (nem szoktam kiönteni az anyukám által készített isteni marhahúsleves levét, ha már nincs benne semmi rágható, akkor sem).

Hozzávalók (1 adag)
100 g pasztinák (tisztítva) - kb. 2 db közepes méretű
30 g vöröshagyma (kisebb fej fele)
8 g ( 1 ek ) olaj
250 ml marhahús-alaplé

Elkészítés: A pasztinákot karikákra vágom, a vöröshagymát félkarikákra. Kevés olajon a hagymát megpárolom, hozzáadom a pasztinákot, felöntöm az alaplével, majd kóstolás után sózom, borsozom (én nem sajnáltam és szerintem nagyon jót tett neki). Főzöm, amíg a pasztinák puha nem lesz, majd botmixerrel pürésítem. Tálaláskor ízlés szerinti mennyiségű sűrű natúr joghurttal (vagy tejföllel, vagy görög joghurttal) ízesítem. Nekem most nem volt időm a kruton gyártásra, de azzal is biztos nagyon finom.

Tápanyagtartalom (1 adag):
energia: 156 kcal
fehérje: 2 g
zsír: 8 g
szénhidrát: 17 g  

Pasztinákról a Wikin.

(Fényképező sajnos továbbra sincs. :) Hogy ne maradjunk kép nélkül, kölcsönöztem egyet a Wikiről. A leves maga fehér volt és pürés. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...