2011. október 20., csütörtök

Grissini al pomodoro - avagy paradicsomos grissini

Dolce Vita könyvéből származik a recept, sajnos a blogján ezt konkrétan nem leltem fel. A kelesztési időtől eltekintve gyorsan elkészíthető, kiváló ropogtatnivaló akár kisétkezésre, akár partikra, sokféleképpen ízesíthető, de amiért szerintem igazán klassz, hogy elkészítésébe a gyerekek könnyen bevonhatók, a hagyományos „rúd” alakú végeredmények helyett akár perec, akár csiga formájúra is alakíthatók, így még több szórakozást nyújthat a lelkes konyhai segítőknek.

Hozzávalók:
400 g BL 80-as liszt (szupermarketekben általában kapható)
100 g durumliszt (szupermarketben, bioboltokban kapható)
1 cs (7 g) szárított élesztő
olívaolaj
3–3,5 dl meleg víz
1 ek méz
3 ek paradicsomszósz
2 gerezd fokhagyma
50 g olívabogyó (az eredeti receptben 100 g van, az én tésztám ennél többet nem akart felvenni)
marék friss oregáno vagy kakukkfű

A lisztből, élesztőből, olívaolajból, vízből, mézből és sóból tésztát gyúrunk, kézzel dagasztjuk, míg sima, gumiszerű lesz (kb. 10 perc). A tésztát letakarva, meleg helyen kelesztjük, legalább 2 órát, majd gyúrjuk át, ezt követően kelesszük még 1,5 órát, de akár többet is. Miután a tészta megkelt, fokozatosan keverjük hozzá a paradicsomszószt, az olajbogyót, az apróra vágott fűszernövényeket és a zúzott fokhagymát. Fontos, hogy kis adagokban adjuk a tésztához ezeket a hozzávalókat, mivel nedvességtartalmuk miatt a tészta nehezen veszi fel őket és nyúlóssá válik. Miközben adagoljuk ezeket a nedves hozzávalókat, folyamatosan lisztezzük a tésztát (ehhez a művelethez én hagyományos BL55-ös búzalisztet használtam). Mikor újra összeállt a tészta, készítsünk hosszúkás rudakat, kb. 20–30 cm hosszúakat és fél cm átmérőjűeket. A rudakat vagy ebben a formában helyezzük a sütőpapírral bélelt tepsire vagy tekerjük fel csiga alakúra vagy formázzunk belőlük perecet (illetve egyéb, tetszés szerinti alakzatot :). Előmelegített, 250 fokos sütőben (az én hagyomános sütőm 8-as fokozata is megfelelő volt) kb. 10 percig süssük, figyelve, hogy ne nagyon piruljon meg, mert kiszárad. A végeredmény így is egy ropogós, szárazabb tészta lesz, ne pizzatészta puhaságút várjunk. :)

Fogyaszthatjuk magában esetleg paradicsomos mártogatóssal, én legutóbb fokhagymás tejföllel kínáltam.

1 megjegyzés:

  1. jól hangzik !! /nálunk, mivel ma jankusék szemészeten voltak itthon vannak a lányok, a fincsi rántott husi ebéd utánra most készül a linzer erőteljes janka segédlettel : )

    palkó

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...