2013. október 22., kedd

Egészségnap a Kisképzőben

Akárhogy is próbáltam törni a fejem, nem sikerül felidéznem magamban, hogy miként is kerültem kapcsolatba a Vegasztrománia blog szerzőjével, Annával. Talán valami okos észt osztottam egy facebook-os ábrával kapcsolatban, ahol egyes zöldségek beltartalmi értékeit kicsit torzítva mutatták be, talán. Mindenesetre egy kis levelezés kerekedett belőle, majd kb. 2 héttel ezelőtt kaptam egy felkérést Annától, hogy az iskolai egészségnapon tartanék-e egy előadást. Naná, hogy.
Azon felkérések esetében, ahol általános témában kell előadást tartanom, általában a kiegyensúlyozott táplálkozás vs. egészséges táplálkozás témát választom. Én személy szerint nem vagyok egy nagy Power Point prezentáció hívő, nyilván, ha profin kezelném a Prezit, akkor inkább hajlanék ilyesmire, de mivel nem kezelem, ezért minimalizálom a prezentációs diákat. Ha lehet, el is hagyom, mint tavasszal az alsós osztályban. Szerintem a prezentációk uncsik, nagyon ritkán megy át a lényeg, nehéz fenntartani az érdeklődést és jó prezit összerakni is nehéz. Úgyhogy ha a lehetőség adott, én inkább beszélgetős foglalkozásokat szeretek tartani előadások helyett.
Szerencsémre a mostani körülmények is lehetővé tették ezt a módszert, egy kisebb előadóban, a hallgatósággal egy szemvonalban, táblával, krétával a kezemben vezethettem le az "órát". Emellé persze magam mögé vetítettem azt hiszem 3 v. 4 diát, a főbb infók "sulykolására".

Miről beszélgettünk?
Energiaszükségletről, makro- és mikrotápanyagokról, ezek arányáról. Természetesen a foglalkozás része volt a már bevált alapanyagok besorolása "egészséges" és "nem egészséges" kategóriába feladat és nagyon ügyesek voltak a gyerekek (hahh, gyerekek, 14-18 éves fiatalok!), mert az első pár alapanyag után máris igény volt egy középső részre (jobbra tettem az egészségesnek, balra az egészségtelennek titulált alapanyagokat), hiszen az adott alapanyag részben egészséges volt, részben nem. Azaz szépen átment, hogy nem feltétlenül kell/lehet ilyen kategorikusan besorolni a leghétköznapibb alapanyagokat sem.
(Az alapanyagok alatt valódi alapanyagokat kell érteni, egyedül tojást nem vittem magammal, csak a dobozát és zsírt sem, csak a tégelyét :) - de kézzelfogható, mindenki által felismerhető valójukban voltak nálam az élelmiszerek. Szerintem ez így sokkal jobban átmegy, mint kártyán, képen, dián. Mondjuk cipekedni kell, az igaz. :)

A hallgatóság nyitott volt, aktív, érdeklődő, okos, inspiráló, mosolygós - ragozhatnám még. :) Az iskola hangulatos, minden lépcsőházát, folyosóját a gyerekek képzőművészeti alkotásai borítják - klassz lehet azért mindennap ide járni. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...