2013. július 19., péntek

Mángold, kolbász, kuszkusz

Hosszú idő után egy újabb recept.
Apropója, hogy teljesen rá vagyok kattanva a kuszkuszra, ami tökéletes kaja a melóhelyen, ha akad egy vízforraló. Simán beviszem, forró víz rá, lefed pár percre és kész is. Ez persze csak az alap, rakok még mellé ezt-azt: pl. friss szöldséget, fűszereket, olívaolajat, otthon elkészített ételeket. Ma is ez volt.
Tegnap este eszembejutott, hogy már jól megnőtt a mángold, le kellene szüretelni. Leszüreteltem. A hentesnél a hétvégi lecsóhoz vettem vékony kolbászt, épp más nem volt, kicsit lecsíptem belőle ehhez az ételhez.
Tök egyszerű, semmi extra, nekem bejön.

A kuszkusz durumbúza darából készült sodrott kis gömböcskék (minitarhonya mondjuk), ami azért is szuper, mert a durumbúza szénhidráttartalma, kémiai szerkezetéből fakadóan lassabban szívódik fel, mint a hagyományos búzáé, ennek pedig örülünk. Hiperekben, bioboltokban kapható, ajánlom mindenkinek.

A mai ételnek pedig mángold-kolbász-kuszkusz saláta legyen mondjuk a neve.

Hozzávalók (1 adag):
125 g mángold
20 g kolbász
8 g (1 ek) olívaolaj
fokhagyma, só, bors, chilipaprika vagy bármi egyéb ízlés szerint
40 g kuszkusz (nyersen mérve)
80 g koktélparadicsom


A mángoldot megmostam, leszáraztam, a szárakat kockákra, a leveleket kisebb darabokra vágtam. Az olívaolajat felhevítettem, bele a karikákra vágott kolbász, a chilipaprika, zúzott fokhagyma, kicsit kisütöttem a zsírját, bele a mángold szára (ennek több idő kell), só, bors, majd a levelek és készre fonnyasztottam, kb. 3-5 perc alatt.
A kuszkuszt 1,5x-es forró vízzel felöntöttem, lefedtem, kb. 5 perc alatt magába szívja a vizet, sóztam. Összekevertem a mángold-kolbász keverékkel, hozzáadtam a félbevágott koktélparadicsomokat és megettem.

Energia- és tápanyagtartalom (1 adag):
energia: 333 kcal
fehérje: 11 g
zsír: 14 g
szénhidrát: 40 g

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...