2012. április 16., hétfő

Dalmát saláta

Annak idején, még a gyerekek előtt, barátainkkal minden nyáron lecsorogtunk Krk szigetére, Krk városába, egy fix kedvenc kempingbe, általában tele autókkal, sátorral vagy anélkül, hosszú hétvégére, éjszaka autózva, tengerért, hangulatért, tengeri kajáért.
Krk városa egyébként csudakklassz hely, bármikor vissza is térnék. Nagyfiammal is voltunk ott már kétszer, ez persze már egy kicsit más műfaj volt.

Ha arra járunk, sosem hagyjuk ki a gyönyörű régi belváros egyik központi éttermét, a templom tövében. Frangepán vagy Frankopán - őszintén szólva erre már nem emlékszem. Ott ettem életemben először és eddig kizárólagosan, egészen a mai napig Dalmát salátát. Rákerestem a neten, nem találtam rá, valószínűleg ez egy fantázianév lehetett az étteremben. Mindenesetre mángoldos, krumplis, fokhagymás salátát takar, amit én rendre a grillen sütött kalamárik mellé rendeltem, rögtön a feketekagyló tál után. :)

Hozzávalók (1 főre):
150 g burgonya
150 g mángold
8 g (1 ek) olivaolaj
só, bors, fokhagyma

Most egy pillanatra komolyan el kellett gondolkoznom azon, hogy hol is szereztem be a mángoldot. De aztán eszembe jutott. A múlt héten akkora mázlim volt, hogy kétszer is bejutottam egyedül a városba, első alkalommal a Vásárcsarnokban lófráltam, második alkalommal pedig a Fény utcai piacon. Nem bírok magammal, ha város, akkor piac, főleg így tavasszal.
Szóval a mángoldot a Vásárcsarnokban szereztem be. Itthon aztán leveleire szedtem, megmostam és a leveleit, ill. a zsenge szárát felcsíkoztam. 1 evőkanál olivaolajat felmelegítettem, beledobtam az apróra vágott fokhagymát, átforgattam, rá a mángold, só, bors ízlés szerint (én jó borsosan és jó fokhagymásan szeretem, úh. az én adagomba mindjárt 2 gerezd fokhagyma is került). Vizet nem adtam hozzá, kis lángon puhára pároltam-pirítottam az egyveleget, míg a levelek összefonnyadtak. Eközben megfőztem egy kockára vágott krumplit, óvatosan, hogy még kemény maradjon. Amikor elkészült a mángold rész, hozzádobtam a krumplikockákat és 1-2 fordulattal átkevertem, kicsit pirítottam. Fogyasztható frissen melegen de hidegen is, sült húsok, halak, tenger gyümölcsei mellé.

Tápanyagtartalom (1 adag)
energia: 251 kcal
fehérje: 6 g
zsír: 9 g
szénhidrát: 37 g



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...