2013. május 27., hétfő

Grillmájus

Ez a poszt most gyakorlatilag egy receptgyűjtemény lesz.
Abban a szerencsés helyzetben voltunk idén, hogy májusban 4 db kertiparti jött össze nálunk.
Én ezeket nagyon szeretem, annak ellenére is (sőt), hogy házigazdaként a parti rész eléggé kimarad, állok a konyhában reggeltől délutánig.
Meg persze előtte a gondolkodás, receptgyűjtés és a bevásárlás. Minden részét élvezem.
Ha valaki ilyen fogyókúrás grillezős receptekre vár most, az ne olvasson tovább, nem lesznek ilyenek. :)

Ami nálam eperszezon és vendégség az ez az epres tiramisu, idén is készült háromszor. Azért kell hozzá vendégség, hogy ne én egyem meg a nagy jénaival egy ültő helyemben. Ugyanis engem kikészít, annyira ízlik.

Az idei szezon vendégek által visszajelzett top kedvence az ez a spárgás tapasz (kép a sógoromtól). Mondjuk pikk és pakk és egyszerű és kitűnő, de tényleg. Spárgával nálunk a fiúk hadilábon állnak, nekem szezonban muszáj vennem azért. Fehéret nem veszek, azzal mindig pórul jártam, fás maradt, nem lett finom, maradok a zöldnél. Korábban vajon párolva készítettem leginkább köretnek, a leves az szerintem még nekem is kicsit sok lenne a jóból, de ezt a falatka-előétel-vendégváró ételt csak ajánlani tudom, és úgy vettem ki ezzel mások is egyetértenek.

Bográcsban készült sertéspörköltös gulyás, paprikás krumpli és babgulyás, idei új beszerzésünk pedig a grillező. Én mondjuk nem grilleztem még, pasikra maradt, míg én a konyhában előkészítek, de ami tuti, hogy csirkemell cipőtalpra sül, úh. a tarja a nyerő, na meg a hentestől a vékony sütnivaló kolbász, Limara lepénye grillezve szintén befutó. De anélkül, hogy piszkálni szeretném a pasikat, legközelebb majd én is odaállok a grill mellé, hátha lehet azt úgy is sütni, hogy ne legyen kemény. A tarják egyébként finomak voltak, emberem lőtt a neten egy ketchup-méz-szójaszósz pác verziót, amivel szemben elég szkeptikus voltam, de tök fölöslegesen, amilyen egyszerű, annyira állatjó a végeredmény.

Szintén régóta szemeztem Susan Loomis rómaiköményes ropogósával, ami nagyon-nagyon finom lett. Én mondjuk nem ebből a tésztából készítem legközelebb, mert ez túl könnyű volt, tört, pergett, hanem vagy hagyományos linzer tésztából simán vagy sajtos rúd verzióként, mert a római kömény viszont nagy pluszt adott.

És még mielőtt megijednétek, természetesen mindig készül mindenféle saláta, ezek egy része ad-hoc recept, épp mi van otthon vagy mit látok meg a boltban. A múlt heti iskolai órára találtam a boltban és be fogom venni az állandó készletbe a Kalifának egy vegyes saláta-mag keverékét, napraforgó mag, tökmag és fenyőmag, pont egy salátányi mennyiségben, 150 Ft körüli áron, ha jól emlékszem - önmagában megpirít és bele a salátába - nagyon rendben van. 

A húsok mellé grillezett zöldségek - ebből nekem a gomba és a cukkini jön be leginkább, előtte pár órával fokhagymás, borsos, sós olajban átforgatva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...